Wikia

Temperance-Brennan-bones-9158214-800-600
Dr. Temperance Brennan
Biografische informatie
Geboortenaam

Joy Ruth Keenan

Geboren

1976

Bijnamen
Schuilnamen
  • Wanda
  • Roxy
Titel(s)

Doctor (Ph.D.)

Fysieke beschrijving
Geslacht

Vrouw

Religie

geen (atheist)

Haarkleur

Bruin (Blond als ze onderduikt in 2011)

Oogkleur

Grijsblauw

Huidskleur

Blank

Familie informatie
Familie
Affiliatie
Affiliatie

Jeffersonian Institute

Beroep

Forensisch Antropoloog

Trouw

 Dr. Temperance "Bones" Brennan, geboren als Joy Ruth Keenan, is een forensisch antropoloog. Ze werkt bij het Jeffersonian Institute in Washington, D.C.

Ze werkt samen met FBI Special Agent Seeley Booth aan zaken waar haar kennis bij nodig is. Booth noemt Dr. Temperance Brennan "Bones" vanwege haar werk als forensisch antropoloog. De twee kunnen, meestal, heel goed met elkaar opschieten en sinds ze elkaar kennen, gaat het steeds beter tussen hen. 

Brennan is een de schrijver van een bestseller, waarin ze schrijft over een fictie forensisch antropoloog Kathy Reichs. In "Pilot" verteld ze dat de dichtsbijzijnde forensisch antropoloog te vinden is in Montreal. Brennan deelt bijna alles met haar beste vriendin, Angela Montenegro, een forensisch artiest. Ook heeft ze met veel "squinterns " een goede relatie. Dit zijn (meestal) Brennans assistenten, maar Booth noemt ze Squints. Vooral met entomologie expert Dr. Jack Hodgins, botletsel expert Dr. Zack Addy (wie ook wel Brennans promovendus werd genoemd) en forensisch patholoog Dr. Camille Saroyan, Brennans baas.

Dr. Temperance Brennan werd geinspireerd forensisch antropoloog te worden door de film "The Mummy" uit 1932.

Brennan is afgestudeerd aan de Northwestern University en is een toegestane jager (ze heeft toestemming te jagen in vier onbepaalde staten. Ze zegt dat ze alleen jaagt voor voedsel, en later is ze ook vegatariër. 

Around Wikia's network

Random Wiki